.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۰۵ ق.ظ

یک مثال قشنگ.

"بابا" مطابق معمول، تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی را که گوش داد، یک نکته هم رزق آن روزِ من شد.

برایم خیلی جالب بود:

شیطان کلبِ معلَمِ درگاه خداست. سگِ آموزش دیده. که برای هر کسی پارس نمی کند. اما اگر کسی را ببیند، چند تا پارس می کند، جوری که صاحب خانه بداند کسی که آمده، غریبه است یا آشنا...

اما اگر کسی دنبالش را گرفت، گازش می گیرد!

مسئولیت این گاز گرفتن سگ، به عهده ی همان کسی است که دنبالش را گرفته!

تا زمینه را برای شیطان، فراهم نکنی ، گازت نمی گیرد.

بنابراین شیطان نمی تواند کسی را "جذب" کند؛

چون نه قدرتش را دارد؛ و نه به او این اجازه را می دهند!

چقدر قشنگ بود این مثال برایم؛ چقدر به دلم نشست.


پ.ن :     وصال او ز عمر جاودان به ... خداوندا مرا آن ده، که آن به ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۱۲
کبوتر حرم

نظرات  (۱۸)

سلام وب بسیار زیبایی دارید لذت بردم
اگه دوست داشتی لینک کنیم ما را لینک کن خبر بده تا لینکنت کنم
انشالله موفق و سربلند باشی
به امید دیدار
سلام !
به امید ِ روز های روشن تر .
سلام....اسم وبلاگت خیلی زیباست....و اما پستت خیلی جالبه!واقعا حقیقته شیطان صدا میزنه و ما.....
آجی به نظرت اگه شیطان نبود مابازهم گناه می کردیم ؟اگه گناه اول نبود شاید وسوسه واسه گناه بعدی هم نبود .خوب نوشتی عزیز.



آره ابجی بازم گناه میکردیم. زمانی که حضرت مهدی میان شیطان نیست، اما نفس اماره هست. مثال عینی ش، ماه رمضون شیطان دست و پا بست است،؛ اما ما...
ا....اما ما ادمای خوبی هستیم یادته آجی



نه یادم نیس چیو میگی؟؟؟
با سلام و عرض ادب

احسنت. مطلب بسیار جالبی بود. هر لحظه پای درس این اساتید بشینی یه قدم جلو می یفتی.

یادم نیست کلاس چندم بودیم. ولی خوب یادمه که این شعر زیبای گلستان سعدی توی کتاب درسیمون چقدر برای ما تکون دهنده بود و تأثیر گذار.

جدیداً دوباره خوندمش و این بار یه جور دیگه روم تأثیر گذاشت. دلم می خواد شما رو هم توی این احساس شریک کنم.

اگه مایلید بفرمایید وبلاگ ناقابل ما در خدمت باشیم. اگه افتخار بدید و نظرتون رو هم بفرمایید ممنون میشم.

التماس دعا.
سلام نکته جالبی بود
درباره استدلالی که بیان کردم یعنی عدم دیدارهای خارجی هاشمی پس از آمدن صالحی اگر مثال نقضی سراغ دارید در خدمتم. التماس دعا



نه بزرگوار مثال نقضی سراغ ندارم. در واقع خطاب بنده به صالحی نبود. ان شالله مفصل مطرح میکنم سوالم رو.
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۴۶ خرابات گریه
تا زمینه را برای شیطان، فراهم نکنی ، گازت نمی گیرد !!!!


یا به عبارتی تا پر و پاچه رو نریزی بیرون !!!! گازت نمی گیره !!!!!


بعضی وقتا خود ما هم خوشمون میاد کسی رو گاز بگیریم !!! اونو چی کار کنیم ؟؟؟












یا علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی . . .




سلام. یعنی چی خوشمون میاد کسی رو گاز بگیریم؟؟
سلام
مطالب ایشان همیشه ناب و تازه و خواندنی است
انتخابتون زیبا بود
اگرچه عین این را از لسان خودشون شنیده بودم اما همیشه حرفاشون حلاوت داره
سلام .
مطلب جالبی بود. راستی اسم شهاب ناشی از اعتماد به نفس فوق العادست قراره مثل شهاب باشم سوزان وتیزرو البته مثلا. خوف برت نداره



سلام. ان شالله!! منتها هزینه هم دارد. خواهی دید ...
سلام.
اگر می خواهید بدانید نظر حاج اسماعیل دولابی (ره) درباره ی مقام معنوی رهبر انقلاب چه بود، به وبلاگ "برکه ی برکت" سری بزنید و با نظر خود راهنمایی ام کنید.
ممنون.
یا علی.



سلام بزرگوار. با کمال میل . اما وبلاگتون برام باز نشد! :(
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۴۴ فدایی سیدعلی
دردهای من
جامه نیستند
تا زتن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته سخن در آورم
نعره نیستند
تا زنای جان برآورم
دردهای من نگفتنی است
دردهای من نهفتنی است
دردهای من
گرچه مثل درد مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان مردمی که نام هایشان
جلد کهنه شناسنامه هایشان
درد می کند...
" قیصر امین پور"
اللهم عجل لولیک الفرج



سلام. ممنون از این شعر خیلی خیلی قشنگ.
سلام عزیزم
مثالت واقعا قشنگ بود.
با عرض سلام و تشکر بابت این پست بسیار زیبا و ارشی شما
-------------------------------------------------------------------------------
واقعاً وقتی به خودم و رفتارم نگاه می کنم حق باشما ست اگه ما دنبال وسوسه های شیطون رو نگیریم یک وسوسه کوچیک نمی تونه آدم رو زمین بزنه اگه یک کمی به خدا و آخرت فکر می کردیم این قد ر ضعیف نمی شدیم که شیطون این قدر راحت مارو از پا در بیاره

امام صادق علیه السلام :

اِنَّ الشَّیطانَ لَیَطمَعُ فى عالِمٍ بِغَیرِ اَدَبٍ اَکثَرُ مِن طَمَعِهِ فى عالِمٍ بِاَدَبٍ ، فَتَاَدَّبوا وَ اِلاّ فَاَنتُم اَعرابٌ ؛

شیطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بیشتر طمع مى کند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ادب داشته باشید وگرنه شما، بیابانى (فاقد تمدّن) هستید.

(کنز العمّال ، ح 45409)
۱۴ شهریور ۹۱ ، ۰۶:۲۸ دختر امام روح الله
عجقم چقد به لوزی تو



:دی
چو در رویت بخندد گل

مشو در دامش ای بلبل

که بر گل اعتمادی نیست گر حسن جهان دارد....
سلام دوست عزیز
_______________________________
از این که دباره وبلاگ قشنگتون رو باز کردم خوشحالم ولی اگه یک وقت خواستی نظر کسی رو در مورد موضوع بعدی که می خواید توی وبلاگ قشنگتون چی باشه من پیشنهاد می کنم یک نامه ای به خدای مهربون رو موضوع بعدی وبلاگ خودتون قرار بدید امیدوارم این پیشنهاد حمل بر بی ادبی نباشه می خودم سعی کردم در حد توانم یک نامه برای خدا بنویسم امیدوارم شما هم استقبال بکنید

راستی اگه خواستی یک فیلتر شکن خوب و ی نظیر ببینی حتما پست جدیدم رو ببین
___________
سابقون :موفق باشید
بسم رب الشهدا
سلام علیکم
اول ممنون از حضورتون و من رو یه شوکه ی اساسی دادید بزرگوار
می دانم که غرور نقش عظیمی در زمین خوردن دارد یا بهتر بگویم نمی دانم این چه رسم زندگی است اما این رسم را دوست دارم چون از آدم های مغرور متنفرم
در دوره ی نوجوانی کودکی ، بدون آن که خواه یا نا خواه بفهمم دچار غروری شدم که تاوانش را الانم که الان است دارم میدهم!!!!
اما الان خیر
چون میدانم هیچی نیستم
حرف های اولتان را که خواندم بوی بد غرور به مشامم خورد و خواستم بروم در وبتان و اول چیزی بگویم با احترام : حرف هایتان بوی غروری بد می دهد!!!
اما جلو تر که رفتم دیدم خیر هدفی پشت این قضیه است...
راستش بنده که الان در دبیرستان درس می خوانم گاهی می گویم و از خودم می پرسم :
آیا من واقعا به عنوان یک بچه ی دبیرستانی خوب وظیفه ام را عمل می کنم و یا پوچم؟!
وقتی به جواب می رسم میبینم من هیچ پخمه ای هم نیستم...
حرفتان به من روحیه ی عجیبی داد آن هم عجیب...
دلیلش را می دانم اما بعدا به شما می گویم!
چشم دعا میکنیم
لینکتان میکنم تا یادم باشد بزرگواریتان
سر خواهم زد باز
و ممنون که حوصله می کردید و چرت و پرت های مرا می خواندید
آسمان هم به زمین بیاید و زمین به آسمان ، آشنایی شما رو با شهادت یقین دارم
امیدوارم سرباز بمانید و شهید شوید
سنتان را نمی دانم اما درس تنها وظیفه است و نیست و آخرش است!!!!
حرف ها زیاد است ..................................................
التماس دعا
ز ن د گ ی



سلام. موید باشید بزرگوار. ممنونم از لطفتون و لینکتون. ان شالله مطالبم وقتتون رو تلف نکنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی