.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۰۵ ق.ظ

آرامِ جانِ من؛ حسیـــــن...

پدر در دو گوشم سرود این سخن

که ای نازنـیــن طفلِ دلـــبندِ مـــن

حسینی بمان و حسینی بمیــــر

امیری حسیـــــنُ و نــعــم الامیـــر

***

تقریبا سه روز می شد که مادربزرگ رو به قبله بود؛ یعنی دکترها گفته بودند ببریدش منزل تا ... سه روز بیهوش بود؛ و کمترین عکس العملی نه به حرف ها، که حتی به سوزن نشان نمیداد!
شب عاشورا بود، دسته های عزاداری رد می شدند، که پسرش چیزی به خاطرش رسید.

درِ گوشش گفت: مامان! نمی شنوی مگر؟ دسته های عزای حسیـــــــــــن است که از درب خانه ات می گذرد، نمی شنوی؟ مامان...

دو قطره ی درشت اشک از گوشه ی چشم های "ننه" جاری شد...!!

و حاضران مبهوتِ اینکه: حبِ اباعبدلله تا چه حد در جانِ این بانو نفوذ کرده است...

"ننه" سحرگاه عاشورا، جان داد.

***

مادربزرگِ آبــجی زهرا آلزایمر دارد؛ حتی اگر افراد را بشناسد، تقریبا هیچ عکس العملی ندارد، جز نگاه... زهرا مداحی حاج محمود گوش می داد که دید مادربزرگ سینه می زند و چشمانش دریای غم است!!

حب حسین در سینه ی مومنان، عادتِ سینه زنی، از جنسِ حافظه و خاطره ی مادی نیست!

***

یکی می گفت:

سر مزار یکی از بستگان فاتحه خواندم، موقع برگشت سهوا از روی قبری رد شدم؛ ناخودآگاه برگشتم! به عکس روی مزار دقت کردم، پسر جوانی بود؛ نمیدانم چرا مهرش به دلم نشست و دلم خواست برایش فاتحه بخوانم. به نوشته های روی قبر دقت کردم؛ کربلایی ... سنی نداشت پسرک. ظاهرش هم طوری مذهبی نبود که مرا جذب کند! بوی حسین می داد که ... حالا مدتهاست هر بار که به آرامگاه می روم، برای او هم فاتحه ای نثار می کنم.

***

چندوقتی ست دلم عجیب تنگِ ارباب شده؛

می فهمید؟ "دلم"، خودِ خودِ "دلم" تنگِ زیر قبه ی ارباب شده...

هیچ جوره باز نمیشود این دلِ بیچاره؛

خیلی وقت است می خواستم جهت تسلای دلتنگی، مثالهایی از این عشقِ فراگیر بنویسم؛

که حتی مرده و زنده نمی شناسد!

اما چه کنم...

زبان و دلی که ناطاهر بشود، تواناییِ نوشتن از سلطانِ عشق ندارد.

کاستی های متن را عفو کنید.


پ.ن: در قسمت پیوندهای روزانه، ۴تا بررسی تفصیلی گذاشته ام که کاش فرصت می کردم و خلاصه شان می کردم. زمانی در دولت خاتمی به آیت الله مصباح ناسزا گفته می شد و امروز ... توصیه می کنم دوستانی که حق طلب هستند، برای شناخت این شخصیت بزرگ -که به فرموده حضرت آقا، مطهری زمان هستند- حوصله به خرج دهند و نگاهی به این ۴تا لینک داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۳۱
کبوتر حرم

نظرات  (۲۷)

آجی ممنون از پیوندات ...در مورد حرم باید گفت شما که سعادت داشتی ما چی بگیم که باروی سیاه حتی طلبیده هم نمیشیم....التماس دعا اجی



سلام. خواهش می کنم بخون نوش جانت :) در مورد حرم هم باید بگم اگر بری و ببینی و بیای و آدم نشی ... خیــــــــــلی خیــــــــلی بده ! باور بکن بدتر از ندیدن حرمه
بدی کردیم، خوبی یادمان رفت / ز دلها لای روبی یادمان رفت

به ویلای شمالی خو گرفتیم / شهیدان جنوبی یادمان رفت . . .

شادی روح شهدا صلوات
آغاز هفته دفاع مقدس گرامی باد.
با عرض سلام وخسته نباشید
از این که توفیق شد تا این مطلب زیبای و پر محتوی رو بخونم خدا رو شکر می کنم
حقیقتا ً حب امام حسین علیه السلام نجات دهنده هست و گذشته گان ما شاید بیشتر از ما به امام حسین اردت و محبت داشتند به قول شما تا اسم امام حسین می اومد اشک از چشمانشون سرا زیرمی شد امیدوارم خدای مهربون این محبت رو از دلهای ماهم نگیره

امام صادق علیه‏السلام :

فى فَضلِ زِیارَةِ الحُسَینِ بنِ عَلىٍّ علیه‏السلام وَلَقَد حَدَّثَنى أَبى علیه‏السلام أَنَّهُ لَم یَخلُ مَکانُهُ مُنذُ قُتِلَ مِن مُصَلٍّ یُصَلّى عَلَیهِ مِنَ المَلائِکَةِ أَو مِنَ الجِنِّ أَومِنَ النسِ أَو مِنَ الوَحشِ وَما مِن شَىْ‏ءٍ إِلاّ وَهُوَ یَغبِطُ زائِرَهُ وَیَتَمَسَّحُ بِهِ وَیَرجو فِى النَّظَرِ إِلَیهِ الخَیرَ لِنَظَرِهِ إِلى قَبرِهِ؛
پدرم در فضیلت زیارت حسین بن على علیه‏السلام فرمودند: جایگاه آن حضرت از آن زمان که کشته شده، از فرشته یا جن یا حیوان وحشى که بر آن حضرت درود مى‏فرستد خالى نیست و هر چیزى غبطه زائر آن حضرت را مى‏خورد و خود را به او مى‏مالد و در نگاه کردن به زائر امام حسین علیه‏السلام امید خیر دارد زیرا او به قبر امام حسین علیه‏السلام نگاه کرده است.

مستدرک الوسایل، ج10، ص252، ح11952
_______________
موفق باشید
فکری به حال زار من تشنه کام کن
دست مرا بگیر و به ساقی سلام کن
ساقی سلام خرد و خرابیم جرعه ای
ساقی سلام تشنه ی آبیم جرعه ای
ساقی سلام بر تو و بر چشم مست تو ...
ساقی سلام بر تو و بر هر دو دست تو ...
ساقی سلام سرمه به چشم عطش بزن
ساقی سلام خنده به خشم عطش بزن

التماس دعـــــــا

یا زهــــــــــرا




سلام یسری جان. ممنون از شعر خیلی قشنگت.
ساقی سلام! خرد و خرابیم جرعه ای ...
سلام
مطلبت مثه همیشه زیباست ابجی.
چند وقتیه خیلی بیشتر از قبل تو فراق کربلا دارم میسوزمبرا ابجیت زیادتر بدعا.برا همه چی.شدیدا بارونی ام...




سلام آبجی زهرای عزیز. یعنی بازم سفرتون کنسل شد ؟؟ :(((
اره





:( میان عاشق و معشوق فرق بسیار است ... چو یار ناز نماید؛ شما نیاز کنید :(
سلام دوست عزیز و بزرگوار
امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید.
وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی دارید.
امیدوارم شهدا همیشه کمکتون کنند.

با مطلبی با عنوان(آثار و برکات دوستی با اهل بیت(علیهم السلام))
منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

اللهم عجل لولیک الفرج

ایشالله شهید شی
شهادت بنده ی حقیر
التماس دعا
سلام علیکم.

اپدیت جدید گروه انصار حزب الله(حزب الله لبنان...)

منتظر قدم های شما دوستان عزیز هستیم.

دوستانی که از این به بعد دوستدارن از اپدیت های گروه انصار با خبر بشن بگن تا لینک وبلاگشون رو در وب ما قرار بدیم.

حتما حضور داشته باشین.

یا رضا(ع)
بسم الله الحی الکریم
با عرض سلام وبلاگ خوبی دارید استفاده کردم
سپاس ازحضورشمادر وب سید موفق و منصور باشید
۰۱ مهر ۹۱ ، ۱۱:۰۶ آرامش کجاست؟(عقیل مصطفوی)
سلام برای شناخت امام حسین(ع) میتونیم راههکارهای زیادی والدین بکار ببرن مثلا کتابهای در مورد امام حسین(ع) بستگی به سنشون تهیه کنن،شرکت در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام ،..که فرزندان رو به امور اعتقادی خویش آشنا میکنه و...
سلام دلت کربلایی که هوای عاشقی را در قلبمان زنده کردی صل الله علیک یااباعبدالله



سلام. ممنون از دعای خوبتون. الهی آمیــن...
گرفتم ایمیلتو همش اومد. اجی ممنون بدعاااااااااااا



خب الان این خنده یعنی چی؟ :) قابل نداشت. نوش جان.
ان للحسین محبه مکنونه فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا
همانا برای حسین محبه پتهانی در سینه ی مومنین است که هرگز سرد نمی شود
سلام بانو
بینهایت از لطف و محبت شما ممنونم
عالی بود
با سلام.

اپدیت جدید گروه انصار حزب الله(هشت سال دفاع مقدس)

منتظر حضور شما همسنگر گرامی و تمام میهمانان وبلاگ شما هستیم.

شهادت راه مردان خداست.
۰۲ مهر ۹۱ ، ۱۲:۵۷ کوچه یاد ...
.....
۰۲ مهر ۹۱ ، ۱۹:۲۶ بنده سر تا پا تقصیر
با سلام

از امروز به مدت سه روز تمامی مسلمانان استفاده از گوگل و یوتیوب را متوقف میکنند زیرا آنها از متوقف کردن فیلم اهانت آمیز به ساحت پیامبر اعظم (ص) خودداری کردند. لطفا این مطلب را نشر دهید.



سلام. ما هم خودداری کردیم...
خواهش میکنم
ممنون
زیاد حرف زدن شما باعث غنیمت ماست
امیدوارم جبران کنم
التماس دعا



خواهش. سلامت باشید. موفق باشید.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اید امامنا الخامنه ای
خدایا تو چقدر خوبی.....شکر...
چند وقتیه دنبال شناخت بیشتر آقای مصباح بودم آخه همه نوع نظری در موردشون شنیدم ولی چون امامم گفته ایشون مطهری زمان هستند به دست های پشت پرده پی بردم.
امروز میخواستم برم یه جستجویی بکنم و نظرات مختلف رو بخونم یادم اومد گوگل رو تحریم کردم.اومدم به وبت سر بزنم که دیدم همه چیز اینجا هست !!
وبت برکت داره ممنون
التماس دعای فرج
یا علی



سلام. از لطفت ممنونم دوست عزیز.الحمدلله رب العالمین... من که کاری نکردم جز درج ادرس ها؛ اما با این حرف که دنبال مطلب بودی، بهم انرژی دادی، دستت درد نکنه.
فراموش کردم سلام کنم!!ببخشید...سلام





سلام عزیزم . دشمنت شرمنده :) راستی شما وب داری قبلا اومدم؟ :)
نه,من وب ندارم.



ناراحتی نداره که خواهرم. بازم بهم سر بزن. نمیشناسمت گرچه، اما خوشحال میشم :) التماس دعای موکد !
سلام
حسینی باشی



سلام. ممنون.
۰۴ مهر ۹۱ ، ۱۹:۰۵ خادم الشهدا
سلام
مطلب وبلاگتان را خواندم بسیار زیبا بود
انشاالله همیشه قلمتان برقرار باشد
حواسمان باشد جوهر قلممان تمام نشود که دشمن در کمین است
موفق باشید



سلام. جوهر قلممان؟ قلم ما دشمن شکن نیست، فعلا مرهم دل است ؛ فقط !
۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۸:۰۶ علیرضا(عاشق خدا)
اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند
این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند

اینجا گدا همیشه طلبکار می شود
اینجا که آمدی کرمش فرق می کند

شاعر شدم برای سرودن برایشان
این خانواده، محتشمش فرق می کند

“صد مرده زنده می شود از ذکر یا حسین”
عیسای خانواده دمش فرق می کند

از نوع ویژگی دعا زیر قبه اش
معلوم می شود حرمش فرق می کند

تنها نه اینکه جنس غمش جنس ماتمش
حتی سیاهی علمش فرق می کند

با پای نیزه روی زمین راه میرود
خورشید کاروان قدمش فرق می کند

من از حسینُ منی پیغمبر خدا
فهمیده ام حسین همش فرق می کند

قربون امام حسین که به قول شیخ جعفر شوشتری تنها راهیه که میتونیم بفهمیم ایمان داریم یا نه...تنها روزنه امید برا ماهاست خدائیش اگه آقا نبود نبود ما چه امیدی داشتیم با این اعمال پوچمون!

وبلاگ خیلی خوبی دارید.با اجازتون لینکتون کردم
یا علی




سلام بزرگوار. ممنون از شعر خیلی خوبی که نوشتین.
و ممنون از لطفتون، هم حضور و هم لینک.
وبلاگتون برام باز نمیشه نمیدونم چرا، اگر دلیلشو میدونین اطلاع بدین.
یا حق
۲۵ آبان ۹۱ ، ۲۲:۴۹ ☫گروه انصار حزب الله☫
سلام علیکم.

اپدیت جدیدگروه انصار حزب الله(گلچین مداحی تصویری محرم90 به روایت هیئت الرضا)

فرا رسیدن شهادت حضرت امام حسین(ع)رو تسلیت میگیم.

انشاالله همیشه حسینی باشید.

منتظر قدم های شما و میهمانان وبلاگ شما هستیم.

خدانگهدار.
عه این پست نبودا :O



اره اوردمش بالا
۰۳ آذر ۹۱ ، ۰۹:۲۲ خسرو زارعی
با سلام
با مطلب دلیل عقلی شیعیان بر اثبات ولایت فقیه به روزم
منتظر نگاه گرم شما هستم
فردا ضریح اقامون حسین ابن علی تو شهر ماست میهمان ما است ان شاءالله بتوانیم مزبان خوبی باشیم راستش را بخواهی وقتی یگن میخواد ضریح بیاید یاد مردمان کوفه میافتم که چطوری از امام استقبال کردند نکنه ما هم مثل اونا از حضرت صاحب .....السلام علی القتیل المظلوم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی