.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۰۸:۴۹ ب.ظ

!

.::. هوالحبیب .::.

الا بذکر الله تطمئن القلوب...

مشهد که بودیم، استادی می فرمود :

این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد؛ این جمله یعنی خدا می گوید :

جوری ساخته ام که جز با یاد من آرام نگیرد !!

تفاوت ظریفی است.

اگر بی قراری؛

اگر مشوشی؛

اگر دلتنگی؛

اگر دلگیری؛

گیر کار آن جاست که هزار یاد، جز یاد او یا علاوه بر یاد او در دلت جولان می دهد ...

 

پ.ن : چنین که گرد علایق توراست دامنگیر ... سفر ز خود نتوانی به هیچ جا کردن ...

همین !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۶
کبوتر حرم

نظرات  (۲۳)

باسلام.واقعا همینطوره و ای کاش مردم ما بفهمند که آهنگ آرامش نمیده ، عشق زمینی اگه با پشتوانه عشق آسمانی نباشه آرامش نمیده ، و ... که از گفتن اینها معذورم آرامش نمیده.الا بذکر الله تطمئن القلوب اون الا که در اولش اومده به قول استاد رائفی پور یکی بابا فقط همین راه به جز این نیست حالا توی گور به گوری برو سیگار بکش
مرسی ممنون از مطالبتون
راستی وبتون با اون علامتاش لینک شد
یاحق



کبوتر حرم :
سلام. از حضورتون ممنون. و از لطفتونم ممنون.
دل پر از شوق رهایی ست ، ولی ممکن نیست
به زبان آورم آن را که تمنا دارم



کبوتر حرم : دقیقا !
۱۷ مهر ۹۱ ، ۱۵:۰۷ دختر باحجاب
سلام. چه زیبا بود! دیگه هیچی نمیتونم بگم!!!



کبوتر حرم:
نه به اندازه مطالب شما خواهر :)
سلام آبجی .الا...بذکرالله.... تطمئن القلوب...
کبوتر حرم امامم سلام مارو به آقا برسون.



علیک سلام آبجی...
سلام شیوا و زیبا بود. التماس دعا



کبوتر حرم :
سلام. محتاجیم به دعا.
۱۷ مهر ۹۱ ، ۱۷:۰۶ پویان مهر-اینجامقرلاله ها
سلام
با *غزلی از رهبر معظم انقلاب * بروزم.

یاحق
۱۷ مهر ۹۱ ، ۲۰:۳۰ شکرانه مصطفوی
سلام زیبا ،مختصر و قابل تامل بود



کبوتر حرم :
سلام...
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۴ خانم مهندس
چه تلاش بیفایده ای؛

خودش رو از قرصهای آرامبخش پر کرده بود ،


اونکه قلبش رو از یاد خدا خالی کرده بود ...

××××××
سلام دوست خوبم
مثل همیشه پرمعنی و....



کبوتر حرم :
سلام خانم مهندس. ممنون از لطفت.
سلام عزیزم
خواهر گرامی
خیرمقدم . ممنون ازتشریف فرمائی تون گلم

واقعا زیبا بود . حرف دلم را زدی شاید می گفتم که دلها باذکرخدا آرام میگیره همون مطلبی که فرمودید .
ولی چه خوبه که آدمی که مشوش . خرابه . گرفتار. مریض ویا هرچی هست باذکر خدا خودش رامداوا کنه

الهی وربی من لی غیرک
یا ایاک النعبد وایاک النستعین .

راستی شما مشهد بچه محله امام رضا علیه السلام هستی ؟

التماس دعا



سلام. نه دوست عزیز. من مشهدی نیستم ... ...
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۶:۴۶ خانم مهندس
سلام عزیزم
توی پست قبل براتون گفته بودم شما نخونده بودید،علی ابن مهزیار توی اهوازه، مرقد یکی از فقه ها ودانشمدان شیعه است...که از نزدیکای چندین تن از ائمه بودن..
راستی شما کجادرس میخونی؟



سلام. آها. ایشون رو میشناسم مرقدشون رو یادم رفته بود (خجالت)
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۷:۱۸ خانم مهندس
انشالله که همیشه موفق باشی



کبوتر حرم :
ممنون . شما نیز.
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۹:۳۴ ابجی زهرا
جوری ساخته ام که جز با یاد من آرام نگیرد...



سلام آبجی خوبم...
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۹:۳۵ کنیز حضرت زهرا سلام الله علیها
سلام
واقعا پست زیبایی بود و واقعا لذت بردم و این مدل حرف زدن که استادی نقل کردید یاد استاد صفایی و مدل حرف زدن ایشون من رو انداخت واقعا زیبا بود



کبوتر حرم:
سلام. استاد صفایی کی بودن؟
۱۸ مهر ۹۱ ، ۱۹:۵۰ کنیز حضرت زهرا
استاد علی صفایی نویسنده کتاب هایی مثل رشد، مسئولیت وسازندگی ،‌ وارثان عاشورا،‌و... که الان بعد از فوتشون انتشارات لیلة القدر مسئول نشر معارف از زبان ایشون بیان شده اند



کبوتر حرم :

ممنون خواهرجان
سلام
بدون شک یکى از عوامل زمینه‏ ساز گناه غفلت و سرمستى است، و ذکر و یاد خدا از عوامل بازدارنده‏ى گناه مى‏ باشد.
امام باقر علیه السلام فرمودند: «بحار، ج 93 ص 379. میزان الحکمه، ج 3 ص 425»
سه چیز از مهمترین امورى است که خداوند بر خلق فرض کرده است:
انصاف و فداکارى در مورد برادر ایمانى و یاد خدا در هر حال.
سپس فرمود: یاد خدا آنست که هنگام نزدیک شدن به گناه، انسان به یاد خدا بیفتد و همین امر او را از گناه باز دارد.
آنگاه فرمود: همین است سخن خداوند که مى‏ فرماید:
«إنّ الّذینَ اتّقوا إذا مَسّهم طائف مِن الشّیطان تذکّروا فاذا هم مُبصِرون» «اعراف/ 201»
«پرهیزکاران هنگامى که گرفتار وسوسه‏ هاى شیطان شوند بیاد خدا مى‏ افتند و بینا مى‏ گردند.»
امام صادق علیه السلام در ضمن گفتارى درباره‏ ى ذکر خدا فرمودند:
«منظور، یاد کردن خداست به هنگامى که انسان با حلال و حرام روبرو مى‏ شود اگر طاعت خدا باشد آن را انجام مى‏ دهد و اگر معصیت باشد آن را ترک مى‏ کند.». «بحار، ج 93 ص 154»
تذکر این نکته در اینجا لازم است که در قرآن از امورى مانند: شیطان، اموال، اولاد، تجارت و تمتع بیش از حد از متاع دنیا، به عنوان عوامل غفلت و مانع ذکر، سخن به میان آمده است.
بنابراین ذکر خدا، وقتى ثمربخش و بازدارنده گناه است که حجاب‏ هاى‏ غفلت فرا راه آن قرار نگیرد.
مطلبتان عالی بود لذت بردم واقعا (گیر کار آن جاست که هزار یاد، جز یاد او یا علاوه بر یاد او در دلت جولان می دهد ...)
پیروز و پاینده باشید
مینویسم روی برد مدرسه... کیف کردم..




کبوتر حرم:
بنویسید خانم معلم؛ نوش جان :)
سلام. وقتی ببینی توی جامعه ات چقدر به زنان ظلم می شود و آن وقت آیات قرآن درباره چگونگی رفتار با زنان-حتی موقع طلاق- را بخوانی به هم می ریزی!!!
من جند بار این طوری شدم و حالا آرامش بخشم اینترنت و 1 بازی است.
به روزم با " با حوصله"



کبوتر حرم:
سلام زینب جان.
جامعه ی ما جامعه ی مسلمان است نه جامعه ی اسلامی. مسلمانان اسمی الزاما رفتار اسلامی ندارند! نمونه اش من و تو !
راجع به این که آرامش بخشت اینترنت است چیزی نمی گویم.
با حرف استاد ما زاویه دارد.




:)
۲۰ مهر ۹۱ ، ۰۹:۲۷ فدایی سیدعلی
مولای من! دلم برای غریبیتان می سوزد... مولای من وقتی نامی از شما سر زبان می افتند همه برای ظهورتان دعا می کنیم ولی چرا ظهور میسر نمی شود؟ .. مگر خود را شیعه مولا نمی دانیم ؟ .. مگر هر روز صبح با او عهد نمی بندیم و هر جمعه ندبه نمی خوانیم متی ترانا و نراک ؟.. چرا با اینهمه سوز و دعا هنوز باید او را از پشت ابر غیبت نظاره کنیم؟ .. اوکه برای آمدن از همه ما مشتاقتر است پس این نیامدن از جانب کیست ؟ اعمالمان بوی ریا میدهد!... چشمانمان که باید لایق دیدار او باشد اسیر تماشای نامحرمان شده است در باتلاق دنیای رنگارنگ خویش فرو رفته ایم و از همه چیز غافلیم... عجل لولیک الفرج ما تنها لقلقه ایست که بر زبان داریم ... ! و دلمان از عشق او خالیست....
اللهم عجل لولیک الفرج
۲۱ مهر ۹۱ ، ۰۸:۲۸ رند پارسی
عکس من است ـ این عکس ـ عکاس کم‌هنر نیست
حتا منِ من از من، این‌گونه باخبر نیست

عکاس در یقین‌اش یک چهره آفریده است
شکل منی که در من دیگر از او اثر نیست

حسی سمج به تکرار، می‌گوید: این خود توست
لب می‌گزم:نه،ـ وهم است وهم است وبیشترنیست

باور کنید از من شاعرتر است این عکس
اوهام پیرسالی در دفترش اگر نیست

من چشم و گوش خود را از یاد برده‌ام ـ او
عکس من است یعنی: عکسی که کور و کر نیست


روشن‌ترین دلیل‌ام در قاب بودن اوست
من دربدرترینم، این قاب دربدر نیست


درگیر خویش کرده است ذهن مشوشم را
ـ این عکس ـ شرح‌اش اما آسان و مختصر نیست

(محمدعلی بهمنی)
پیوند روزانه هاتو خوندم... حاشیه وبتم چهارشنبه خوندم... مطلب جدیدتو بذار مطمئنم تاثیرگذارتره آبجی...منتظرم .



کبوتر حرم:
ممنون وقت میذاری :) چشم فرصت بشه حتما
ممنون عزیزم
امیدوارم خدا پشت وپناهت باشه
خوشحال میشم بازم بیای



کبوتر حرم:
میام به شرطی که شمام بیای خب :)
بفهم... جوری ساخته شدی که جز با خودش آروم نمیشی.... بفهم قبل از اینکه دیر بشه.... افهم افهم افهم




من به خودم می گم افهمی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی