.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ب.ظ

جــدال بر سرِ هوای نفس

قطعا اتفاقی که در روز یکشنبه 15 بهمن پس از سخنان موافقان و مخالفان استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی افتاد، از دید هر ناظر بی طرفی همان گونه که سردبیر کیهان در یادداشت روز دوشنبه نوشته اند، در این برهه ی حساس یک اشتباه بزرگ بود.

سخنان جنجالی آقای رئیس جمهور، بسیار نامناسب با شأن و جایگاه ایشان، و نیز سخنان تحقیر کننده ی جایگاه ایشان، از زبان رئیس مجلس دون شأن و جایگاه مردم ایران اسلامی بود.

بی شک  دشمنان و مغرضان که مدتها در انتظار چنین صحنه ای نشسته بودند -که اختلافات پشت پرده به صورتی عیان در جامعه مطرح گردد- از این اتفاق خوشحال و مسرورند. اما بسیاری از  اشخاص مختلف که از جایگاه های مختلف در این باره چه منصفانه و چه غیر منصفانه اظهار نظر کردند، دچار غفلتی بزرگ و به نظر حقیر غیر قابل انکار شده و متاسفانه به زمینه ها و شرائط روانی حاکم بر روابط ، و مجلسِ یکشنبه ی گذشته و نوع واکنشها، خصوصا از طرف ریاست مجلس و برخی از نمایندگان توجه نشده است.

با قبول کامل یادداشت روز کیهان به قلم آقای شریعتمداری و اشتباه بزرگ رئیس جمهور،، مدتهاست که تعدادی معدود از مجلسیان در عملی تقابلی با دولت به بهانه های مختلف علی رغم تذکرات مختلف رهبری معظم که از چند سال پیش مبنی بر تعامل دولت و مجلس و تقنین قوانین قابل اجرا و عدم ورود مجلس به جزئیات اجرایی کشور، سعی در بستن دست و پای دولت و شخص رئیس جمهور و حاشیه سازی در روند رو به رشد کشور دارند، و صد البته که اکثریت نمایندگان محترم مجلس نیروهای پایبند به فرامین رهبری و دلسوزند. این عده، همان طراحان همیشگی استیضاح ها و سوال از رئیس جمهورند و بر هر شخص آشنا و نا آشنای سیاست پوشیده نیست که بر اثر حب و بغض ها بصورت برنامه ریزی شده این خط و سیر خطرناک را طراحی و پیگیری می نمایند.

هرگاه رهبری معظم -علی رغم جایگاه رفیعشان، که نباید در هر موضوعی ورود پیدا کرده و موجبات ناراحتیشان فراهم گردد و هزینه تراشی ها- مسئله ای را ختم به خیر می کنند، با فاصله ای اندک و به بهانه ای ناچیز باز هم مسئله سازی و درگیری و اصطکاک بین دولت و مجلس را باعث می شوند!

افرادی که اگر دولت خوب کار کند، آن را انکار کرده و از کنار آن خاموش می گذرند و اگر با نظر آنها سازگاری نداشته باشد، علی رغم تاییدات مفصل و بی مانند رهبری از دولت، آن را منکوب می کنند؛ و صد البته که معلوم است خط فکری آنها از کدامین سو تغذیه شده و هدفشان همان اثبات ناکارآمدی دولت ولایی و مورد تایید رهبری است و به انتقام از اینکه چرا سردارشان در مصافی نابرابر  در تیر 84 از رقیب بی نام و نشان و جوانش عقب ماند و باز هم چرا مردم به سران فتنه در تیر 88 اقبال نکردند و باز هم روند اجرایی احمدی نژاد را برگزیدند؟

سوال این است: دولت نهم که به استناد آمار و سخنان دل سوزان و نیز حمایتهای بی بدیل رهبری دولتی نمونه و اسلامی و عادل و استکبار ستیز و پر کار و .... بود؛ پس چرا در همان برهه نیز همین عده ی معدود در مجلس باز هم ساز مخالف می زدند؟؟؟

پس از انتخابات 88 نیز که آقایان با نادیده گرفتن تمام جنایاتی که بر کشور رفت، سکوت کرده و جای شاکی و متهم را در روز روشن و البته با همراهی برخی افراد در قوای دیگر عوض کردند؛ آنهایی که باید طبق موازین قانونی با قانون شکنان برخورد می کردند و نکردند، و آنها را به ژنرال هایی بالقوه تبدیل کردند!

تاکید می کنم عمل رئیس جمهور در مجلس مورد قبول نیست، اما بد نیست به زمینه ها و البته باز خوردهای این رفتار هم اندکی بنگریم.

درست در شرائطی که روابط دولت و مجلس با وساطت رهبری معظم انقلاب  می رفت تا به روابطی کاملا دوستانه و راهبردی تبدیل شود، همان مجموعه ی منسجم در مجلس که سودی از این رابطه ی دوستانه نبرده و البته بزرگان آنها در آستانه ی انتخابات با این فرض، خود را بازنده ی این روابط می دیدند، به سرعت دست به کار شده و به بهانه ی انتصابی بی مورد و بی اهمیت طرح استیضاح یکی از بهترین وزرای کابینه را تقدیم هیئت رئیسه می کنند.

در دولت نهم، مرد جنجالی و متوهم همراه رئیس جمهور که بسیاری افراد (بخوانید سردار بزرگ و احزاب زنجیره ای و یاران او) اخبار او را تا مدتها در صدر اخبار روز کشور مطرح کرده و مدام بر حجم آن می افزودند، آنجا که گفت ما دوست مردم اسرائیل هستیم؛ با نهیب رهبری مواجه شد! نکته ی جالب توجهی که رهبر فرزانه ی انقلاب به آن توجه دادند این است که فردی حرفی بی مورد زده نه او اهمیتی دارد و نه حرف او.

جنابان در مجلس، تمام امور کشور ، شرائط بحرانی اقتصادی، اعلام جنگ اقتصادی دشمن، چنگ و دندانهای مستکبرین و اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی، پیچ تاریخی بیداری اسلامی و گرانی و مشکلات روز مره ی مردم و ... را در درجه ی اهمیت چندم قرار داده و دادِ وا اسلاما سرداده که انتصابی غلط در گوشه ای از کشور انجام گرفته!!

این قسمتِ رو و ظاهر ماجراست، و بماند آنچه در پشت پرده در بین طراحان گذشته است که به راحتی می توان از لبخند رضایت و احساس پیروزی پس از جلسه ی یکشنبه ی مجلس به جای ناراحتی از چنین وضعی بر لبانشان نشسته بود، دریافت؛ بله آنها به هدف خود، انتقام از مردم و احمدی نژاد رسیده اند!

اما آیا ماجرا به همین جا ختم شد؟؟

آقای لاریجانی فرمودند چرا به فرامین رهبری گوش ندادید  و چرا به حکم ولی فقیه ...

آقای رئیس مجلس ولایت مدار! اگر یک طرف، به عمد یا غیر عمد از کوره در رفته و به غلط و اشتباه این فرامین را عمل نکرد، شما چه؟ آیا عمل غیر اخلاقی آقای رئیس جمهور و غیر ولایی برخورد کردن ایشان مجوزی برای غیر اخلاقی و غیر ولایی عمل کردن جنابعالی هم هست؟

متاسفانه پس از سوء استفاده ای که آقای احمدی نژاد از نوار منتسب به برادر رئیس مجلس علیه رئیس مجلس داشتند، سنگین ترین اهانت ها چه به شخص و چه جایگاه رئیس جمهور توسط آقای لاریجانی انجام گرفت. آنجا که مدام شعارهای ایشان -که توسط رهبری تایید شده بود و در عمل هم چهره ی کشور را چه در داخل و چه در بین الملل سرافراز نموده است- توسط آقای لاریجانی به سخره گرفته شد. کأنّ عقده ای کهنه و سربه مهرسر باز کند و نهاد ایشان را عیان نماید...

این است رسم ولایت مداری؟

با اینکه عمل آقای احمدی نژاد صد در صد اشتباه بود؛ نهایتا اینکه ایشان شما را متهم کردند؛ نمیشد شما سکوت کنید؟؟ آیا این رفتار دفاع از حریم مجلس بود یا عقده گشایی!؟؟ رفتار مومنانه این است؟

هر روزه از شروع دولت نهم و بلکه قبل از آن صدها تهمت و دروغ و ناسزا نثار شخص رئیس جمهور و دولتش می شود؛ که گاهی و فقط به عدد انگشتان دست بروز کرده و به گله گذاری رسیده است. همه به یاد دارند که این نوع برخورد حتی با بنی صدر خائن  نشده بود و هیچ یک از مجلسیان با آن همه جنایات و خیانت های او چنین رفتاری را از سر ولایت مداری و یک تذکر امام ره با او نکردند. در دوران موسوی هم که با یک نه گفتن به نخست وزیر، قهر او را در شرائط جنگ شاهد بودیم چه رسد به استیضاح و ... در دوران سردار سازندگی! کسی جرئت چنین امری را نداشت چه رسد به مجلس، و از همه جالبتر که همین مدعیان آتشین امروزی در دوران اصلاحات گوش فلک را از فریادِ مدارا پر کرده بودند. (نه تنها قیاس ایشان با مثل احمدی نژاد قیاسی کودکانه است، بلکه بسیاری از مدعیان انقلابی و ولایی بودن هم با احمدی نژاد قابل مقایسه در خدمت گزاری و ... نیستند)

 آقای لاریجانی! شما هم یک بار به جان می خریدید و به خاطر خدا و رهبری و مردم و شرائط حساس کشور سکوت می کردید.

شما که زودتر از همه فریاد ولایت مداریان بلند بوده و هست، یک بار هم در عمل نشان می دادید و تحسین همگان را بر می انگیختید؛ آیا این برای جایگاه رئیس مجلس و احتمالا کاندیدای آینده و شان ملت ایران بهتر نبود؟؟

نگویید دفاع از شان مجلس؛ چرا که انتقادات احمدی نژاد از نحوه ی تعامل مجلس را می شد با آرامش پاسخ داد که در بخش اول صحبتهایتان با استنادات قانونی دادید. اما بخشی که مربوط به نوار بود، یک امر شخصی بود و می شد که اینگونه نباشد.

خنده ها و دیده بوسی های پس از جلسه ی روز یکشنبه، حاکی از فتح و ظفر بود و دون شأن مومنان و دوستان انقلاب، خوشحالی و سرور از برهم خوردن روابط و برادری و احیاناٌ متهم کردن دیگران به این برهم زدن... نقش شما چه بود؟

ظفر آن هنگام است که بر خشم خود مسلط گردی برای خدا. آن هم در چنین جایگاهی. یادتان هست آب دهان و صورت مالک ؟ غافل نشویم از سوت و کف دشمنان. نامه ی کلینتون به اوباما را به دقت بخوانید!! آنگاه سخنان امام در صحیفه ی نور را. آنجا که فرمود بترسید از روزی که دشمن از شما حمایت و تعریف کند!!

آنانی که در عمل ولایت مدار بودند و شکنجه و تبعید شدند، بسیاری یا از مسیر منحرف شدند و یا در نیت از اول دچار مشکل بودند، چه رسد به "ادعای" ولایت مداری. از حرف و ادعا تا عمل؛ فاصله از فرش است تا به عرش...

 

به نقل از:     معبری رو به آسمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۷
کبوتر حرم

نظرات  (۲۵)

سلام آبجی.
جالب بود وبسیار زیبا





علیک سلام.
دست نویسنده ی بزرگوارش درد نکنه.
بیشترازهرچیز و هرکسی به حضرت آقافکرمیکنم که چقدرباید ازدست ما رنج بخورن...



- - -

:(
بیشتر نه
به تنها چیز و کسی که فکر می کنم خون دلهای آقاست ...
۱۸ بهمن ۹۱ ، ۰۴:۱۵ وَهـــّــابـیـتــ......ـــــ
پیامبر آنها را لعنت کرد..!
به روزیم..
سلام واقعا چه باید گفت هنوز قبل از انتخابات اینگونه همدیگر راتخریب می کنند وای به انتخابات
تحلیل نسبتا خوبی بود. واقعا اتفاق درد آوری بود. قربون آقا که باید این ها را تحمل کنند.

عده ای در حرف هایشان رییس جمهور را متهم میکنند و رییس مجلس را مبرا از هر عیبی میدانند، عده ای بر عکس. وعده ای دیگر هر دو را میکوبند و هر دو را متهم میکنند.
کسی شک ندارد که هر دو طرف اشتباه کردند ولی آیا پشت سر هم مقاله دادن و تحلیل کردن و ... به سود کشور است؟؟؟
آیا تکرار سخن آقا که فرمودند "... از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است." به نفع کشور است؟ خائن خواندن هردو یا یکی از آنان تف سر بالا نیست؟؟ میخواهیم بگوییم رئیس جمهور یا رئیس مجلس خائن بوده اند؟؟
دشمنان میخواهند فضای کشور متشنج شود، متاسفانه مسئولین به قدر توانشان این خواسته را بر آورده کردند و الان تحلیل گران ما هم دارند همان کار را میکنند!!
در این وضعیت خیلی باید مراقب بود. هر حرفی ممکن است برای کشور مضر باشد.

البته مطلبی که شما پیدا کردید و گذاشتید بد نبود، منظورم کل مقاله های روزنامه ها و سایت ها بود :دی




- - -

ممنون از اظهارنظر صحیحتان.

عموما مطلبی را که اتفاقی پـــیــدا کنم منتشر نمی کنم.

وب سایت شما برای بنده باز نمی شود.
وبلاگم رو حذف کردم!! حواسم نبود آدرسش رو پاک کنم.
امان از دل رهبر ...
اگه مایل به تبادل لینک بودین بگین .
البته ما لینکتون کردیم
۱۹ بهمن ۹۱ ، ۱۲:۴۹ میشه شفاعتم کنی پسرخاله
سلام بزرگوار
بادست خط شهید علی فروزنده بروزم


آی شهــــــــــــــــــــــــــدا با شـُمــایـم !

نیروهای جامانـده در خاکریز دنیا ، از نـَفـَس افتـاده انـد...

شهدارایادکنیدحتی باذکریک صلوات
نظریادتون نره

التماس دعا
اجرتون باشهدا




سلام...
نیروهای جامانده در خاکریز دنیا از نفس افتاده اند :(
۱۹ بهمن ۹۱ ، ۱۲:۵۷ دختر باحجاب
سلام خواهر ممنون بهم سرزدی... این چه وضعیه توی مملکت اسلامی واقعاً؟؟؟
من اصلاً نمیفهمم از این دعواهای دولت و مجلس واقعاً کی سود میبره؟
خدا همه رو هدایت کنه.




سلام.
چرا هر بار که میام تشکر می کنی شما؟ :)

اللهم انی اسئلک ان تختم لی بالسعاده و لا تسلب منی ما انا فیه ...
سلام.ممنون که اومدید...خیلی خوشحالم که مثل شماها اینجافعالن




سلام.
خواهش می کنم.
سلام سپاس از حضورت
تمام مواردی کـ گفتی رو واست توضیح میدمالبته سر فرصت .




:) لطف می کنی
سلام
وب.... قالب!!!
ی چیزی بگم؟؟؟
اون آبی رنگ روحیت بود....
این قالب رنگ وبوی حرفای جدی رو میده !




سلام.
خیلی وقته دنبال یه قالبی ام که به کبوتر حرم بودنم ربط داشته باشه. که تا باز میشه دلا یادِ امام رئوف کنه...
اما
هر قالبی که میذارم هیچی به اندازه همون آبی ساده به دلم نمی شینه :(
به قول تو آبـــی رنگِ روحمه...
چادرم زندگی من است....وب الی داری ....حضرت زهرا پشت و پناهت

از دید یک جوجه جامعه شناس در باره پستت حرفا دارم .... ولی نمی گم چون با عقاید تو جور نیست
موفق باشی




یادمه اومدم وبت اما هرچی فکر کردم یادم نمیاد اسم وبلاگت چی بود ببخشید ...

هم عقیده که هستیم! سلیقه هامون فرق کنه شاید
که به همین دلیل
اتفاقا من ذاتا نظراتی که با نظرم موافق نباشند رو -به شرط این که مودب باشند!- بیشتر دوست دارم کاش مینوشتی...
امیدوارم بخاطر این حرکات مجبور نشویم هزینه های زیادی پرداخت کنیم! هرچند که الانم فرصت های زیادی رو بخاطر کم ظرفیتی و کوچک بودن و بعضا غرض ورزی های برخی سیاسیون از دست داده ایم!!
فرمان خدا قول نبی، نص کتاب است از بحر زنان افضل طاعات حجاب است


حجاب برتر، به زنان ما عفت، به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می بخشد

حفظ چادر حفظ دین و مذهب است شیوه زهرا و درس زینب است

به زلفانت بیاموز که بیرون ارزش دیدن ندارد

تا شهوت نفس در نهاد بشر است، در کشف حجاب صد هزار خطر است،
تیری است نظر ز تیرهای ابلیس، این چادر در مقابلش چون سپر است
سلام
کار رئیس جمهور خیلی اشتباه بود.
کار رئیس مجلس 10 برابر اشتباه بود.
باید منتظر ماند تا صحبتهای رهبر عزیز در این مورد را شنید.
سلام.
خبر و که شنیدم بغض گلوم و گرفت...
آقا...خیلی غریبند :((
خدا هدایتشون کنه...

-البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبانگیرى، به مچگیرى در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آنقدر اهمیت ندارد. یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان مى‌بیند بین این حضرات هست، چیزهائى نیست که اینقدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما اینها را بزرگ کنیم، جلوى چشم مردم نگه داریم، به اینها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور"خیانت"کرده. "حضرت آقا" 10/08/91





سلام ...
ممنون از این تکه ای که گذاشتی از آقا ...
گوشمان را میدوزیم به دهان مبارک ایشان که گوششان به دهان حجه ابن الحسن است ... و منتظر ...
راستی قالب نو مبارک
قشنگه اما کاش آبی بود




عجب ! چه هم سلیقه ایم ما سه تا !
نگران نباش برمیگردم به اصلِ خودم !
میدونی که ... :دی
سلام
حرفا زیاده واسه گفتن.... نمیدونم کدومشو باید بگم.... واسه همین خودمو میزنم به کوچه؟؟؟؟ چپ...
امروز باز هم مثل جمعه هایی که گذشت دلم هوای دیگری دارد... ای کاش آقا بیاید...




سلام نمیدونم جان :)
حالا خوبه تقصیر من نبودا ...
سلام از مطلب خوب شما بهره بردم.





سلام :)
سلام تحلیل بسیار جالبی بود اما شما در تحلیلتان بیشترین اشکال را متوجه مجلس کردید. به شخصه آقای لاریجانی را از سال 88 به بعد بی بصیرت می دانم و برای ایشان هیچ جای بحثی نمی بینم. اما دولتمردان ما به خصوص رئیس جمهور محترم، را نمی دانم چه شده چرا ایشان رعایت مصالح نظام را نمی کنند خوب بردارند این مرتضوی را مگه چی میشه. ادعای ولایت مداری که باید تبدیل به عمل بشه. علی به خاطر مصالح اسلام تن به حکومت اون سه تن داد.
سلام در صورت تمایل برای تبادل لینک منتظرتان هستیم




سلام
بابا خیلی فراموشکاری ....




خجالت زده ... خب به اسم وبلاگ دقت می کنم نه نویسنده ...
وقتتون بخیر
به روز هستیم
نظر فراموش نشه لطفا
"وعده دیدار فردا22 بهمن"
ای غصه هایت قاتلم، هر شب دعایت می کنم
داغت نبینم جان من، جان را فدایت می کنم
باید بلرزد قلبشان، وقتی شنیدند این سران
گفتی که من فعلا فقط دارم نصیحت می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی