.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۶ ب.ظ

یادگارت تاج سرم...


خانم فاطمه سادات موسوی از پرستاران و جانبازان دفاع مقدس، از میان همه ی تصویرهای آن روزها یکی را که از همه ی آن ها در ذهنش پر رنگ تر است، اینچنین روایت می کند:



یادم می آید یک روز که در بیمارستان بودیم، حمله شدیدی صورت گرفته بود. به طوری که از بیمارستان های صحرایی هم مجروحین زیادی را به بیمارستان ما منتقل می کردند. اوضاع مجروحین به شدت وخیم بود. در بین همه آنها، وضع یکیشان خیلی بدتر از بقیه بود. رگ هایش پاره پاره شده بود و با این که سعی کرده بودند زخم هایش را ببندند، ولی خونریزی شدیدی داشت. مجروحین را یکی یکی به اتاق عمل می بردیم و منتظر می ماندیم تا عمل تمام شود و بعدی را داخل ببریم.

وقتی که دکتر اتاق عمل این مجروح را دید، به من گفت که بیاورمش داخل اتاق عمل و برای جراحی آماده اش کنم. من آن زمان چادر به سر داشتم. دکتر اشاره کرد که چادرم را در بیاورم تا راحت تر بتوانم مجروح را جابه جا کنم.

همان موقع که داشتم از کنار او رد می شدم تا بروم توی اتاق و چادرم را دربیاورم، مجروح که چند دقیقه ای بود به هوش آمده بود، به سختی گوشه چادرم را گرفت و بریده بریده و سخت گفت: من دارم می روم که تو چادرت را در نیاوری. ما برای این چادر داریم می رویم... چادرم در مشتش بود که شهید شد.
از آن به بعد در بدترین و سخت ترین شرایط هم چادرم را کنار نگذاشتم...


حدیث نفس:

- در طول سال عزای دو شب بسیار سنگین است؛ یکی شب تولدم و یکی آخرین شب هر سال شمسی ... که یک سال دیگر هم رفت و ما باز نامه سیاه ... یا مبدل السیئات بالحسنات ...


- این خاطره سیلی اش چقدر درد دارد برای بعضی اقشار؛ گفته اند لبه ی چادرش به زمینِ کوچه ی بنی هاشم کشیده می شد...

سالِ نوِ امسال مثلِ مادر از دست داده ها میسوزد دلم ... حواسمان باشد مادر بیمار است ...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۹
کبوتر حرم

نظرات  (۱۰)

¸.•)´
(.•´
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)

★★◄███▓▓ نوروز مبارک ▓▓███►★★

(¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸)
¸.•´•.¸)`' •.¸)
( `•.¸
`•.¸ )
¸.•)´
(.•´

لطفا برای گرفتن عیدی تشریف بیارید...

اللهم عجل لولیک الفرج
این چند روز خیلی برام سخت بود... همه درگیر عیدند، تلوزیون که از همه جا بدتر... انگار نه انگار که فاطمیست.
فقط حرفای آقا خیلی خوشحالم کرد. " به هم‌میهنان عزیزمان عرض میکنم توجه داشته باشند که ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است."
کوچه به آل فاطمه خیری نداشته...
چقد تاثیرگذار بود
من دارم می روم که تو چادرت را در نیاوری. ما برای این چادر داریم می رویم...

انشالله ک در این راه ثابت قدم باشیم




ان شالله...
درست است که حجاب فقط چادر نیست ولی راستش برای من حجاب یعنی چادر!
از این خاطره که قبلا نشنیده بودم لذت بردم.
بااجازه شما تو وبلاگم قرار میدهم.
آجی سلام
خاطره ی جالبی بود.
انشاالله خانم موسوی همیشه سالم باشند و عاقبت به خیر بشن.
لباس نو ی خیلی خوشگلی برا وبت کرفتی





سلام.
چه تعبیر قشنگی
ولی لباسای دلم پاره پوره س ...
یاامیرالمومنین روحی فداک آسمان را دفن کردی زیر خاک
...
سلام زیر باران آسمان شکسته دلتان از دعای خیر محروممان نسازید یاعلی
سلام از تذکری که دادید ممنونم عجله در نوشتن چنین مصائبی هم دارد. من به شدت روی اغلاط املایی حساسم. باز هم ممنون که زود خبر دادید تا اصلاح کنم. موفق باشید




سلام. خواهش می کنم. در وبلاگ های ارزشی وقتی اشتباهی ببینم موظف میدونم بگم تا اصلاح بشه.
عید امسال پر از بوی گل یاس شده است
و پر از خاطره ی گندم و دستاس شده است
همه ی دشت گواهند که با بوی بهار
عطر یک خانه ی آتش زده احساس شده است...
چینش سفره ی امسال تفاوت دارد
سین هر سفره، سلامی ست که بر یاس شده است
روضه ی چادر خاکی همه جا پیچیده
سیب ها طعم خوش کوثر و اخلاص شده است...
ابر، در هیأت یک مستمِع مداحی ست
بس که می گرید و دل نازک و حساس شده است
جان گل های جهان پیشکش یاسی که
زخمی سیلی باد و ستم داس شده است...
سلام .
سال خوبی داشته باشین .
چادر در گرانیست که به هر شخص ندهند.
به روزم یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی