.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۲۱ ب.ظ

دور از دنیا برای چند روز!

بسم الله

درمانده ام در پیچیدگی ظرفِ زمان و مکان...

هفته گذشته این زمان کــــــجا بودم و این هفته کجا؟

غروبِ باصفای اروند که نسیمش از جنس نسیم دنیا نیست و امواجش با روحت حرف می زنند و آب بر خودش می پیچد و رعب در دلت می افکند و به یادت می آورد شاهکارِ بچه های فاطمه را ...

.

واقعا ظرفِ مکان تا این حد مهمه؟

امسال جنوب یه جور دیگه بود؛ با همیشه فرق داشت. نمیدونم سفره ی فاطمیه بود که رزقش رنگ و بوی دیگه ای داشت یا دل من عوض شده بود یا ...

نمیدونم چه سری داره که آیه های جنوب تکراری نمیشه... تکرارِ این مفاهیمِ همیشگی چرا برای عقل ها ملالت آور نمیشه؟ (الحمدلله)

از خجالت امسال نمیتونستم سر بالا بگیرم...

اونا از همه چیشون گذشتن؛ حتی از نیازهای اولیه و اساسی یک انسان صرف نظر کردن! از آب و غذا گذشتن! از خوابشون گذشتن! از خانواده چشم پوشیدن!

اونا تو گرمای پنجاه درجه با زبون روزه عملیات کردند و نق نزدند! تو سرما رفتن تو آبِ اروند و نق نزدند!

کاش اطراف امیرالمومنین بودند این شیرمردها تا حضرت آه نکشن و نگن زمستان شما را به جنگ می خوانم می گویید سرد است و تابستان ...

اونا بخاطر امام از همه چیشون گذشتند. زنده به گور شدند اما گفتند به امام برسونید ما تا آخرین نفس ایستادیم ...

یک شب نماز شبش قضا شد ده روز جریمه روزه گرفت!!

اما من؛ امثال من... 

از آب و غذا و خواب که هیچ، از خواهش های ته مونده ی دلمون هم نمی تونیم بگذریم

از نگاه حرام، فکر حرام، حرف حرام، به سختی دل می بریم !

به هر بهونه از درس که جهادِ مختص به ماست می زنیم

با کوچکترین ناهمواری و مشکلی نق می زنیم

اهل کامیم ! اهل نازیم! اهل غفلتیم! غافل از این که: اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست ...

نماز شب که هیچ، نماز صبحمون هم قضا بشه خیالمون نیست!

دیگه اون ها که معصوم نبودند؛ شهدا مثل ما بودند ... آدم بودند! معمولی بودند !

ما کجا ... اونا کجا ...

حیفِ آقــا که امثال ما رو حزب اللهی ترین طرفداراش می دونن

حیفِ آقا که حرفش رو زمین مونده؛ ولی ما هنوز تو خرده فرمایشات دل خودمون موندیم ...

حیفِ آقا که ما هنوز تو خودمون و نفس خودمون گیر کردیم...

. . . . . . .

. . . . . . .

فــــــــــکـــــــــــه امسال آسمان هم چند قطره ای با ما بارید ...

فـــــــــکـــــــــــه امسال بابا انگار قدم به قدم همراه من بود؛ همه جا؛ همه لحظه ...

فکه امسال خیلی بوی چادر خاکی مادر می داد نمی دانم سِرَش را ...

امسال قدم به قدم به یادِ دلِ تنگِ بابا...

تازه امسال فهمیدم جاماندگانِ از قافله ی شهدا حق دارند که این گونه خون به دل باشند؛ تازه فهمیدم در این شهر سیاه چه می کشند ...

گویی امسال تازه چشیدم که دل کندن از آن خاک های معطر، کارِ ما نیست؛ چه برسد به افرادی که زیر باران آتش و گلوله حتی لحظه ای به پرنــَــکشیدن فکر نمی کردند... طبیعی است که هنوز داغِ فکه بر دلشان سنگینی کند ...

رسیدن به شهر خودمان همان و زنان و مردان وارونه همان و آهنگِ ناهنجارِ تاکسی همان؛ که در بدو ورود به یادت می آورد این جا همان جایی است که اصلا شبیه بهشت نیست ...

بابا را که دیدم؛ بغضِ شکسته ام قابل پنهان کردن نبود...

یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم!

بابا را می بویم و تازه می فهمم تک تکِ موهای سفیدش را چه قدر عاشقی باید کرد ...

بابا را می بویم و انگار تازه امسال فهمیده ام که چقدر پاهایش بوی کربلا می دهد ...

***


عبرت : به قول دوستم وقتی می رفتیم اگر ذهنمون رو آزاد می کردیم معلوم نیست سر از کجا در می آورد ! وقتی رفتیم و نَفَس ها و چشم ها و تمام جوارح دنیازده مون رو شستیم ، تو راه برگشت، فکرت رو آزاد بذار! ببین؛ کجا رفت؟ کاملا متوجه تفاوت میشی...هر متر و هر قدم که اتوبوس تو راه برگشت دور میشد از مناطق و از اون شهرها و از اون جاده ها... حتی خطورات ذهنی عوض میشد...

باباجون وقتی دید زیاد دلگیرم از این خطورات عجیب و غریب، لبخندی زد و گفت: شیطان فکر رو میاره تو دل آدم ... اینطور نیست که دل بره به سمت امور غیرخدایی! بلکه شیطان تا می بینه حال دلت خوبه خطورات رو میاره به دلت... وسوسه می کنه ...

ای کاش این قدر مرد باشم که در عین حال که برای انجامِ وظایفِ زمانِ خودم، به این شهرِ دنیازده برمی گردم؛ از اون حــــــال و هوا برنگردم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۶
کبوتر حرم

نظرات  (۲۴)

دلم تنگه...از وقتی اومدیم هی به دور و برم نگاه می کنم ...تا چیزی ببینم که یخورده فقط یخورده شبیه اونجا باشه... که حس و حالم رو حتی یه کوچولو هم شده ببره به سمت جنوب... نگاه میکنم... راست میگی...اصلا دلم نمیخواد این شور... این حال قشنگ از بین بره...تا اطرافم رو نگاه میکنم سرم میره سمت مزار شهدای گمنام... تو دانشگاه دنبال عکس فرمانده می گردم ... و هرجا چشمم به عکسش میخوره حس میکنم حاضره و ناظره بر حرکاتم ...انگار یه توقع دیگه ای از من داره .... ..... فرمانده ...چشم...
شدیدا التماس دعا




سلام...
ان شالله امسال حفظ می کنیم ... من دلم روشنه ... بحق مادر ...

راستی! عکسِ باصفایِ فرمانده رو بریزی تو گوشیت دیگه مجبور نیستی تو دانشگاه دنبالش بگردی ها :دی
حیفِ آقــا که امثال ما رو حزب اللهی ترین طرفداراش می دونن.... حیف... حیف... حیف...
سلام زیارتتان قبول انشالله که همواره در مسیر شهدا باقی بمانید. از شهدا بخواهید ابرویشان را واسطه لطف خدا قرار دهند تا انشالله تا پایان عمر به خون شهدا وفادار بمانیم. بزرگترین مرحله راهیان نور در حقیقت پایان سفر است. وقتی به شهر بازمی گردیم چند مرده حلاجیم؟!
التماس دعا





کبوتر حرم: سلام ... ان شالله ...
سلام به شما بزرگوار که در مدتی که نبودم به وبلاگم سر زدید و وبلاگ خودتان دونستید.
امیدوارم سال خوبی داشته باشید و سال ظهور مولایمان حجت ابن الحسن باشد و همه ما از سربازان حضرتش باشیم.
در روزهای بعد انشاءالله عکسهایی از طبیعت شمال را که گرفته به معرض خواهم گذاشت. همیشه بهاری و سبز باشد و رهرو حضرت زهراء .
یاعلی.
سلام کبوتر حرم
آشیونه ت با صفاست و نورانی
منم لذت بردم از مطالبت
قلم شما که قشنگتره خانوم دکتر




سلام بانو! ممنون :)
سلام
خیلی وقته دیگه سر نمیزنید!
به روزم و منتظر حضور شما
پای هفت سین دلت یواشکی زمزمه کن ...
زیر لب یه یادی از نور دل فاطمه کن ...
چشماتو خیره کن و سوره والعصر بخون ...
یه دعا برا ظهور پسر فاطمه کن
آجی...بارونی ام...کلمه به کلمه ی نوشته هاتو دوست دارم.لذت بردم از این پستت.امسال شلمچه بیشتر به نفس هایم فکر میکردم سعی میکردم تمام حجم ششم رو پر از هوای معطر به رایحه ی چادر خاکی مادرم زهرا بکنم.
آجی قدر فرشته ی مهربون خونتون و بدون...خیلی...
چقدر خوبه که آدم تو خونه یه اینچنین کربلایی ای داشته باشه...که هر موقع دلش میگیره بره پابوسی شون...
وان یکاد و غیره خوندم چش نخورن




کبوتر حرم:
خودش که میگه من کجا اونا کجا...
راست گفتی اصلا به قضیه چشم فکر نکرده بودم. واقعا ممنون !
سلام به دوست عزیز و بزرگوارم.
با عکسهای داغ طبیعت شمال که در بهار 92 گرفته‌ام دیدن نمایید.
منتطرتانم .
یاعلی
سلام و سپاس خوب گرامی.
کجایید ای لاله ها لاله ها
کجایید ای چارده ساله ها

دلگویه را با من بخوان...
حرفی بزن از جنس او

در گوشه ای از بقیع

فانوس ماهتاب پیامبر را

به تماشا نشسته ای

و با خویش

انبوه بغضهایت را نجوا...
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۴۲ به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...
یادش بخیر...
خیلی دوست داشتم غروب اروند روببینم, تابحال هروقت رفته بودم شب بود, امااین بارکه قسمت شد غروب اونجا بودیم فکرمیکنم ازین به بعد شب اروند رو هیچ وقت از یاد نمیبرم, شب اروندو خاطراتی از فرمانده....
سلام عزیز دلم
شرمنده دیگه مث قبل وقت نمیکنم به وبلاگ و دوستای عزیزم سربزنم. چندین بارهم اومدم اما نظر نزاشتم واقعا منو ببخش
انشالله موفق و پایدار باشی کبوتر حرم
سلام آجی..
هیچ نعمتی بالاتر از داشتن یک پدر همراه و مادر مومنه نیست... متنت خیلی قشنگه.... روزی چند هزار بار اگه خدارو به خاطر این نعمت شکر کنیم باز هم کمه...
مواظب خودت باش... بدعا خیلی...یاحسین





سلام!
باز من متن نوشتم باز بابا چشم خوردن... :(
هیچ نعمتی بالاتر از ...
الهی، داغ دل را نه زبان تواند تقریر کند و نه قلم یارد به تحریر رساند؛ الحمد لله که دلدار به ناگفته و نانوشته آگاه است.

الهی، ظاهر ما اگر عنوان باطن ما نباشد، در یوم تبلی السرائر چه کنیم؟

الهی، بت سنگین شکستن نیک آسان است، و بت نفس شکستن سخت دشوار؛ خنک انکه از امت خلیل بت شکن است، که هر دو را بشکست!



- - - - - - - -
کبوتر حرم:
عاشق این شیرینی پخش کردناتم ... شیرینه کلام علامه...
سلام رسیدن بخیر . دلم هنوز هم ....
من جاموندم امسال...
حتما هنوز بعضی از لباسای اونجا رو نشستید...
نمیدونم من اینطوری بودم. شایدم بخاطر این بود که من زیادی اهل ظاهرم. مهم اینه که بوی دلم عوض نشه که میشه.
خوشحالم که قدر بابا رو می دونید خیلی.
عاقبت بخیر باشن و باشید.
دعا کنید برای من و زهرا و محمد طه و ...



- - - - - - - -
کبوتر حرم:

سلام. ان شالله بدونم !
چشم... دعاگو و محتاج دعا هستم.
بسم رب المهدی
سلام علیکم و رحمه
برای دل خودم می نویسم...
برای دل خودم گریه می کنم...
برای دل خودم به جنوب می روم...
برای دل خودم...
همه چیز شد برای دل خودم...
راه را می شناسم اما توان حرکت در این راه را در خود نمی بینم...
از پرسه زدن در این بیراهه ها خسته ام...
والسلام.
پیشاپیش شهادت حضرت زهرا تسلیت باد...



- - - - - - - - -

سلام...
این دل ها باید زیر و زبر شود ...
سلام همسنگر
نوشته ات عالیه...
واقعا ازته دل امیدوارم تو این راه موفق باشی
راستی خوشحال میشم به منم سر بزنی
موفق باشی



- - - - - -
کبوتر حرم:
سلام...
ممنون خواهرجان...
سلام
واقعا عالی عالی بود .........
مخصوصا تصویرش... و خیلی جمله ی زیبایی بود .......
ای همت هستی زتو پیدا شده
خاک ضعیف از تو توانا شده
آنچه تغیر نپذیرد توئی
وانکه نمردست و نمیرد توئی
ما همه فانی و بقا بس تراست
ملک تعالی و تقدس تراست
هر که نه گویای تو خاموش به
هر چه نه یاد تو فراموش به

ای به ازل بوده و نابوده ما
وی به ابد زنده و فرسوده ما
پیش تو گر بی سر و پای آمدیم
هم به امید تو خدای آمدیم
یارشو ای مونس غمخوارگان
چاره کن ای چاره بیچاره‌گان
قافله شد واپسی ما ببین
ای کس ما بیکسی ما ببین
بر که پناهیم توئی بی‌نظیر
در که گریزیم توئی دستگیر
جز در تو قبله نخواهیم ساخت
گر ننوازی تو که خواهد نواخت
درگذر از جرم که خواننده‌ایم
چاره ما کن که پناهنده‌ایم
منتظرتان هستم
ای همت هستی زتو پیدا شده
خاک ضعیف از تو توانا شده
آنچه تغیر نپذیرد توئی
وانکه نمردست و نمیرد توئی
ما همه فانی و بقا بس تراست
ملک تعالی و تقدس تراست
هر که نه گویای تو خاموش به
هر چه نه یاد تو فراموش به

ای به ازل بوده و نابوده ما
وی به ابد زنده و فرسوده ما
پیش تو گر بی سر و پای آمدیم
هم به امید تو خدای آمدیم
یارشو ای مونس غمخوارگان
چاره کن ای چاره بیچاره‌گان
قافله شد واپسی ما ببین
ای کس ما بیکسی ما ببین
بر که پناهیم توئی بی‌نظیر
در که گریزیم توئی دستگیر
جز در تو قبله نخواهیم ساخت
گر ننوازی تو که خواهد نواخت
درگذر از جرم که خواننده‌ایم
چاره ما کن که پناهنده‌ایم
منتظرنظرتون هستم
یاعلی
عجب نگار هایی!
عجیب زیبا بود این پستتون , ای کاش اینقدر مرد باشم
ای کاش...
ای کاش ها چه فایده , وا حسرتا از این فیزیک بدن دنیا زده
آخر آن ها هم آدم بودند , آری آن ها انسان بودند این منم که آدم نیستم
تو این ایام , جای دعاهاشون خالیه , شما هم بهشون نزدیکی
برامون دعا کن
یا زهرا(س)
دیدم که ز دل خدا خدا می کردی
شکوه ز جفا به مصطفا می کردی
ای کاش شبی پس از دعای همگان
از بهر شفای خود دعا می کرد
×××
شهادت حضرت فاطمه(س)خدمت شما دوست عزیز تسلیت میگم..
آپم و درخدمتم..
سلام منم ی چادریم ک حاضرنیستم چادرمو با دنیا عوض کنم
به منم سر بزن شما لینک شدید اگه مایل بودید با اسم بچه های آسمان لینک کنید
۱۴ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۶ جملات زیبا (ناخدا)
با سلام و احترام مطالب زیبایی داری اما فونتت کوچیکه خوندنشون اه کم سخته.ممنون
/////////////////////////////////////////
هر روز با یک جمله زیبا منتظر حضور زیباتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی