.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

.:. چادرم ؛ پرچم من .::.

آن گاه که عشق کامل شد؛ پروانه عاشق شد، به آتش عشق پروانه خواهد سوخت...

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۰ ب.ظ

جنگ، جنگِ اراده هاست!

بسم الله

 این روزها یک مضمون در موقعیت های مختلف برایم تکرار می شود!

***

خانومی که از فروشگاهش خرید می کنم، بی مقدمه می گوید : قدر حجاب، عفت و پاکدامنی خود را بدانید! و من بعد از کلی تعجب می فهمم در حال خواندن کتابی بوده که به محض این که به این سرفصل رسید، من وارد مغازه اش شدم! لبخند می زند و می گوید : انقد دلم می خواد مثل شما حجاب کنم و چادر بذارم، اما نمی دونم چرا نمیشه! قدر خودتون رو بدونید!

و من با تعجبی که واقعا نمی توانم پنهانش کنم، در جوابش لبخندی میزنم و مات و مبهوت ...  که چرا با وجود چنین تمایلی ظاهرت باید تـــا این حــــد متفاوت باشد؟!! چرا نمی توانی ؟

***

شب های قدر کنار خانومی نشسته بودم که چهره دلنشینی داشت! دعا که می خواندم سنگینی نگاهش را حس می کردم. بالاخره سر حرف را باز کرد و ... لطف داشت! اما حرفش با آن لهجه خاص توی مغزم چرخ می خورد: شما چه خانوم محجوبی هستی؛ خوش به حال مادرت!!

وقتی نگاه پرسوال مرا دید، تعریفش را از محجوب بسط داد؛ و گفت که: آرزو دارم دخترم که در سنین راهنمایی است مثل شما حجاب کند، اما به حرف هایم اعتنایی نمی کند! و ...

دل پردردی داشت!

***

 این روزها این مضمون در موقعیت های مختلف برایم تکرار می شود؛ بارها !

نمی دانم حکمتش چیست!

نمی دانم چرا یاد این فرمایش آقا افتادم که فرمودند :

جنگ ، جنگ اراده هاست ؛ جنگ عزم های راسخ . هر که عزمش بیشتر بود او برنده است . (امام خامنه ای)

چه کرده ام؟ برای ترویج این فرهنگی که با وجودی که خواهان دارد، گاهی صرفا به خاطر غلبه ی جوِ مخالف، مظلوم واقع می شود!

فرهنگی که اراده ها برای اضمحلالش به کار افتاده و من و هم فکرانم همچنان در خواب... بدون عزم...

می ترسم زیر لگد دشمن از خواب بیدار شویم؛ روزی که بی چشم و روهایی آن قدر گستاخ شوند که بگویند : شما در اقلیتید؛ شمایید که باید از این کشور بروید !


دل گویه :

این روزها:

بسته راه نفسم بغض و ، دلم شعله ور است/ چون یتیمی که به او فحشِ پدر داده کسی ! (اخوان)

طعم دلبستگیِ حلال، شیرین است...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۰
کبوتر حرم

نظرات  (۲۳)

بارخدایا بهمه دخترا وپسرا ی این مرز وبوم توفیق حیا وعفت عطاکن
خوشحالم ازوب قشنگت.
همه آرزوهای خوب وبراتون از خدا می خوام
بگذار بخوابیم...
چشم ها را باید بست، جور دیگر باید دید...

می ترسم زیر لگد دشمن از خواب بیدار شویم:(

پاسخ:
پاسخ:
:)
پاره ای از تنم را زجر می دهند؛

پاره ای از تنم را می خراشند؛

پاره ای از تنم را هر روز صد بار می کشند؛

پارۀ تنم پاره سنگی بیش ندارد برای دفاع؛

پارۀ تنم با اشک و بغض،

با یک کوه حماسه و فریاد،

چشم به راه من است.

لب های تشنه ام در حرارت تابستان کویری شهرم

از شجاعت حسین(ع) تر می شود

و از فریاد زینب رمق می گیرد.

ما فرزندان کربلاییم:

مرگ بر اسرائیل

پاسخ:
پاسخ:

:(
زیبا نوشته ای.
خدا کند خیلی زودتر از آنکه گفته ای صاحبمان بیاید.
همین امروز که جمعه است بیاید.
همین هفتۀ بعد.
به همین زودی زود.
به خدا دارد دیر می شود!
امان از تغییر ذائقه ها .
کاش یکم زودتر بفهمن مسئولین جنگ جنگ نرم .
مردم تو این راه بدون سپر دفاعی هستن .
ما مُلک غصبی به رئیس جمهورمان نمی دهیم!
در خدمت باشیم.
.........سلام.وب حریم بهشت منتظرته.
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۰۴ مـــ ــهـــ ــدیـــ
خدا بهمون رحم کنه


سلام
"کجا باشیم"
منتظر حضورتون هستم!!!
چی بگم والله کاش علاوه برتمجید تاثیر داشت
به روزم
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۲ چریک جامانده
سلام خیلی زیبا نوشتی
به نظرم از خدا بخواه ان شالله که کمکت میکنه شاید حرفای شما باعث شد که به دل اون خانم فرشنده نفوذ کنه
یاعلی
بیانات امـــام خامنه ای در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی ۱۳۷۷/۱۲/۰۴

اما این‌که شما مى‌گویید «ما چگونه برخورد کنیم؟» ببینید؛ شما با تبلیغات کار کنید. یعنى همان حربه‌اى را که افراد مورد نظر شما براى سست کردن اعتقاد به حجاب به کار مى‌برند، شما هم به کار ببرید. یعنى شما درباره‌ى حجاب بنشینید واقعاً تحقیق کنید، فکر کنید، از لحاظ دینى هم مثلاً درباره‌اش بحث کنید، یا از بحثهایى که شده استفاده کنید. از لحاظ اجتماعى هم روى همین مسأله‌ى کیفیّت حجاب تکیه کنید؛ به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید؛ آن چیزى که به نظرتان درست است، آن را بگویید؛ این دغدغه را هم که اینها مى‌آیند تمایل به حجاب را در دلِ مردم از بین مى‌برند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمى‌رود. البته اگر قدرتى مثل قدرت رضاخانى بالاى سرش باشد، یا آن طور که شنیدم در بعضى از کشورها مثل تونس کسى حق ندارد در خیابان با حجاب باشد و اصلاً حقوق بشر هم در این‌جا دیگر مطرح نیست که چرا مردم را مجبور کردید بى‌حجاب باشند - کسانى که مسؤول این چیزها هستند، همین‌طور تماشا مى‌کنند و حرفى هم نمى‌زنند! - بالاخره همان کشف حجاب دوران رضاخانى پیش مى‌آید؛ اما به مجرّد آن‌که این زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمى‌گردند.
ادامه دارد
ادامه...
حجاب، ارزشى است منطبق با طبیعت انسان. برهنگى و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعى و خلاف خواست انسانى است. شرع مقدّس اسلام هم براى این حدودى را معیّن و مشخّص کرده و کسانى که معتقد و مؤمن هستند، نمى‌شود که این‌طورى با حجاب برخورد کنند. البته ممکن است کسانى بى‌خبر و بى‌اطّلاع باشند؛ بایستى اینها را با حجاب آشنا کرد. من در همین سالهاى اوّلِ انقلاب به‌وضوح دریافتم که بعضى از زنانى که محجّب هستند و خیلى قدر حجاب را نمى‌دانند، اینها اصلاً از حکم حجاب و فلسفه‌ى حجاب و فواید حجاب اطّلاعى ندارند؛ یعنى با اینها کمتر صحبت شده است. البته بعضیها چیزهایى نوشتند؛ سفارش کردیم، کارهایى کردند. الان هم به نظر من همین‌طور است؛ بخصوص در محیط دانشگاه. الحمدللَّه شنیدم که محیط دانشگاه شما، محیط خوبى است. مسؤولان دانشگاه هم، مسؤولان مواظب و مقیدى هستند؛امیدواریم که هرچه هم مى‌گذرد، بهتر شود.
ادامه داره...
ادامه...
در محیط دانشگاه خودتان، در نشریات خودتان، با نشریات زن - که الان در ایران چند نشریه‌ى مربوط به زنان وجود دارد - با دیگر نشریات رایج صحبت کنید، چیزهایى بنویسید، پخش کنید، در جامعه فکر را بپراکنید؛ منتها با استدلال، با منطق. بهترین راه تأمین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود. البته اگر چیزى جزو مقرّرات شد و کسى برخلاف آن مقرّرات رفتار کرد، ممکن است قوانینى وجود داشته باشد که دولت برخورد کند؛ که لابد هم مى‌کند. درعین‌حال آن چیزى که در اساس لازم است و مهمتر از همه است، این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن جوان را - که عمده هم خانمهاى جوان هستند - با اهمیت حجاب آشنا کنید؛ یعنى به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعى و از لحاظ منطقى این است. در ذهن او، استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید. امیدواریم که ان‌شاءاللَّه روزبه‌روز بهتر شود. البته یکى از عواملى هم که در این زمینه تأثیرات منفى دارد، برخى از این فیلمهایى است که بعضى از زندگیهاى غربى را در دسترس همه مى‌گذارد. اینها در سُست کردن ذهنیّت مردم نسبت به مسأله‌ى حجاب بى‌تأثیر نیست. البته نسبت به پخش این فیلمها هم باید تذکّراتى داده شود.


پاسخ:
پاسخ:
سلام.
تشکر ابجی. استفاده کردم
سلام. طاعات قبول.
دیروز وقتی به دو دختر و دو پسر که جلوی چشم خانواده ها توی بغل.....
محکم رفتم طرفشون و ....
پسرا ساکت ولی دخترها با تمام بی حیایی محکم جلوم دراومدن ... هرکی تو گور خودش...
یه کم جلوتر حدود 10 تا دختر در حال رقص....
هرچند اونا رم ریختم به هم ولی دلم تا غروب گرفته بود...
از خودم از همه از محجبه ها از غیره....به چند تا خانمی که همراهمون بودن گفتم نوبت شماست اینا همه دخترن. برید جلو یه چیزی بگید وهمه سکوت کردن.
ما داریم عادت میکنیم و عادت میدیم به اینکه کار ما اشتباهه و کاری که رایجه درسته.
کسی که چادر به سر داره و یا ریش داره کار غیر عادی میکنه......
گفتنی زیاده . اما
حق و باطل داره متمایز میشه کاملا و این خوشحال کننده است.
ما کدوم وریم. شب قدر نوشتن و البته بسته به اراده ی ما.
یعنی همون جنگ اراده ها....

پاسخ:
پاسخ:

سلام.
و چقدر این تمایز ترسناکه .
خدا عاقبتمون رو بخیر کنه ...

خوشبحالتون برای خط آخری...
فالله خیرٌ حافظا و هو ارحم الراحمین

پاسخ:
پاسخ:
ان شالله خدا روزی شمارم به زودی برسونه .
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۳ دختان ماه پیشونی
سلام
مطلب جالبی بود
نمی دونم این مطلب از خودتونه یا نه
ولی با اجازتون این مطلب را جهت نشر فرهنگی بکار خواهیم برد
در ضمن شما را در لیست وبلاگ نویسان حجاب قرار خواهیم داد

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
از شما ممنونم
سلام عزیزم بروزم
سلام مطالب جالبی بود بروزم
منتظرت می مونم
سلام!
حجاب یعنی امنیت
یعنی من فقط یک دختر نیستم یک مسلمانم
من کسی هستم که فکر می کنم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام.
درست میگی...
سلام
بگذار از خواب بیدار شویم ولو با لگد دشمنان!
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۵ چادر سیاه من..
ـــــــ۞۞۞___۞۞۞
__۞____۞_۞____۞
__۞______۞_____۞
___۞__یا مهدی __۞
_____۞_______۞
_______۞___۞
__________۞
آپیم!
مطلب خوب وجالبی بود به وب منم بیا اگه خوشت اومد بانام منتظران ظهور لینکم کن
سلام خدا بر شهیدان
آنانکه خون پاکشان را به سیاهی چادر دختران سرزمینمان امانت دادند.
مطلب زیبا و قابل تاملی بود... حق یارتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی